Hvordan det hele startet

Det hele startet en helg. Jeg merket at jeg var (og hadde vært over en god stund) grinete, irritabel, sliten, tidvis trist, hadde vondt i kroppen, orket ikke trene, orket ikke lyder, hadde et helt stort sug etter mat (spesielt godis og chips) og hev i meg det jeg kom over, også mat jeg visste jeg ikke tålte.

Jeg hadde vært slik i lang stund og etter ungene var i seng en lørdag kveld satte jeg med ned for å prøve å finne ut hvorfor det var sånn. Så begynte jeg å se på om det kunne være noe jeg hadde spist? Jeg vet jeg kan reagere slik når jeg får i meg gluten. Hadde jeg trent for mye? Hadde jeg for mye å gjøre? Var jeg stressa? Var jeg deprimert?

Men jeg fikk ingenting til å stemme. Tilslutt så jeg at jeg hadde et veldig høyt inntak av karbohydrater. Jeg var rett og slett karbodaff.

Karbodaff; Tilstand. Betegner hva som skjer med kroppen ved høyt inntak av karbohydrater. Opptrer ofte i forbindelse med helg eller etter langvarig høyt inntak av karbohydrater.

Da bestemte jeg meg for å endre retning. Endre retning på en vei mot bedre helse og sinn med trening og kosthold. En god vei i riktig retning.

Legg igjen en kommentar

