«Ja men hva spiser du da?»

Det dukker fort opp spørsmål om hva jeg spiser da når jeg ikke spiser brød, pasta, ris og sukker.

Masse forskjellig spiser jeg. Jeg spiser nesten mer variert nå, enn før. Jeg følger ingen spesiell lavkarboretning men prøver meg litt frem og tilbake og tester ut hva kroppen min (og psyken min) tåler å spise.

Rent kjøtt av svin, storfe, kylling og lam.

Fisk og skalldyr.

Alle typer grønnsaker og salat. Sopp.

Bær

Melkeprodukter (Kesam, rømme, melk, fløte, biola naturell, skyr, rømme, tyrkisk/gresk yoghurt, smør)

Kremost, cottage cheese, brie, fetaost osv.

Egg

Linfro, paranøtter, valnøtter, sesamfrø, pekannøtter, hassenløtter, pinjekjerner, macadamianøtter, mandler, peanøtter.

Remulade, majones, aioli, smør.

Buljong, pesto, kokosmelk, cocosa, oljer.

Snacks: bacongull, mørk sjokolade.

Holder meg unna (så langt det lar seg gjøre) kunstig søtning. Jeg lager maten fra bunnen. Utfordringen, etter lang til på «minst-mulig fett-og kalori-syken, er å få i seg nok fett.

Legg igjen en kommentar

