Statens kostholdsråd og lavkarbo

Denne uken er jeg på jobb på en helseinstitusjon som følger statens kostholdsråd. Ikke noe vondt i det, men det å kombinere lavkarbokosthold med de rådene er ikke lett. Det serveres grovbrød, lettrømme, lettere ost, plantemargarin, ol. Utfordringen er å få i seg nok mengde fett, det blir mye fisk og i dag til lunsj hadde jeg kaffefløte i glasset 😮

iphone 055-tile

Jeg bakte knekkebrød og har med meg hit, og peiser på med pålegg fra bufeeten til frokost/kvelds og til lunsj er det stor salatbar og middagsrester fra dagen før. Til middag velger jeg bort ris/pasta/potet. Spiser litt rotgrønnsaker og også melon da jeg godt kan tåle karbohydratene.

Jeg skal reise hjem igjen i morgen og har skrevet en lang handleliste for å fylle opp kjøleskap og skap, Gode, rene rådvarer. Og smør, savner skikkelig smør.

 

Legg igjen en kommentar

