Faste

Jeg hadde bestemt meg for å ta en 24 timers faste etter frokost i dag.

Det gikk forsåvidt fint i løpet av dagen. Jeg drakk mye vann og også te. Men i løpet av ettermiddagen ble jeg mer og mer obs på hva fastingen gjorde med tankene mine og jeg forstod heldigvis at det ikke ville være bra for meg å faste. For kroppen kanskje, ja, men ikke for psyken.

Jeg merket at tankene ble lik de jeg hadde har når jeg slet sliter som verst med spiseforstyrrelsen. Og det blir så feil når det er det jeg forsøker å komme meg bort fra. Så 24 timers fasten ble kuttet ned til 12 timers faste. Og det blir ingen faste på meg fremover.

Når kvelden kom lagde jeg grøt til kvelds og i morgen er det mat når jeg er sulten som gjelder. God paleomat.

Legg igjen en kommentar

