Dag 8

frokost:
Ikke hver dag en får ferdig servert frokost (nesten, jeg hjalp til, men det var mest fordi det er hyggelig å lage mat sammen) Stekte grønnsaker, guacamole og kyllingfilet. Litt oliven og tomat ble det også. Nam!

20140609-100532-36332898.jpg

middag:
Stekt kjøtt, egg og stekte grønnsaker

20140609-100709-36429294.jpg

Kvelds:: «grøt» av mangopuree, mandelmel, linfrø og litt krydderier (oppskrift her). Eple og cashewnøttsmør. Etter det endel frukt, nøtter, rosiner og nøttesmør

20140609-100925-36565697.jpg

En uke med whole30 og jeg er kommet godt i gang. Ingen sprekker men ennå litt ting som kan forbedres.
I dag ble det for lenge mellom frokost og lunsj så lunsj ble til middag. Men jeg merker at kroppen min holder seg lenge på en god frokost og når jeg blir sulten blir jeg sulten på en annen måte enn før. Da ble jeg uvel og veldig sugen på annen mat, og fikk sukkerhunger. Nå er det mer behagelig når jeg er sulten, kroppen virker bedre på tross av at jeg er sulten og jeg kan godt vente litt (den tiden det tar å gjøre i stand mat) uten å hive i meg masse drittmat/snacks i mellomtiden.

Jeg må jobbe litt med mengde mat og hvor fort jeg spiser. Noen ganger spiser jeg mer enn hva behagelig er og spiser nok litt fort så jeg ikke klarer kjenne når jeg er mett. Og ennå så forsyner jeg meg to ganger selv om en porsjon som regel er nok til å gjøre meg mett.

Jeg tror jeg reagerer på fruktose. Jeg blir slapp, får smerter og luft i magen av stort inntak av frukt. Derfor blir jeg fremover å fokusere på mindre frukt og se om det hjelper mot vondtene.

Jeg synes også det er litt vanskelig å ikke spise på kvelden etter ungene er i seng, jeg har fort for å spise nøtter og tørket eller fersk frukt. Her handler det mye om «gammel vane, vond å vende».

Legg igjen en kommentar

