Tilbakefall

Jeg har hatt et lite tilbakefall.
Faen.
Det gikk jo så fint!
Med tur og stress og mye å tenke over og sortere ble det for vanskelig. Endte på tre dager med overspising. MEN det som er bra er at det gikk mye lenger siden sist enn det noen gang har gjort. 11 dager. Og DET er bra.

Tidligere, etter slike spisedager har jeg fastet eller spist minimalt. Jeg satt i går kveld og planla uken fremover. Hva jeg skulle spise. Og jeg spiste det som var på planen til frokost. Jeg hadde uansett dårlig matlyst så at det var lite mat tenkte jeg ikke over. Ikke der og da. Men nå ser jeg det. Og når jeg ser på planen jeg skrev ser jeg at det er ikke rart at jeg blir å overspise. For maten er både kjedelig, ikke næringsrik nok og alt for lite bensin for kroppen.

Det slo meg på butikken i sted. Jeg sukket over alt jeg ikke kunne kjøpe fordi det ødela planen min. God, sunn, ren mat. Og det var så synd. For jeg er så glad i å både lage god mat og spise den. Og jo mer jeg tenkte over det jo mer klarere var det. Det er når jeg har paleokosthold jeg har hatt det best. Da jeg har minst negative tanker om mat, kropp og vekt. Så jeg trenger å snu tenketanken min mot det igjen og ikke gå mot gamle mønstre.

Det er vondt å oppdage at jeg ennå faller tilbake til gamle spor og tanker. Jeg merker allikevel at jeg er flinkere til å oppdage det og snu atferden. Frisk er jeg ikke og veien til frisk er ennå lang. Men jeg er på vei et sted.

Stolt over å ha snudd og er ved godt mot.

4 thoughts on “Tilbakefall

  1. Hvordan går det med deg nå?
    Det er faktisk litt deilig å se at andre også faller ut og overspiser. Har vært på ferie i en uke og nå har jeg så oppblåst mage at jeg så fire mnd gravid ut når jeg gikk i kjole. Kjipt at man faller ut når hverdagen ikke henger sammen. Men jeg begynner på nytt igjen jeg, på mandag, etter at jeg har laget en god plan i morgen.

  2. Dette er et par dager siden, hvordan går det med deg?

    Det er faktisk litt godt for meg å se at andre også faller utpå og overspiser litt.. Har nettopp vært på ferie og kosten har ikke vært paleo for å si det sånn. Skal lage en plan i morgen og begynner på rett spor på mandag, det er det som er så bra med utfall, de er til for å rettes på. God helg 🙂

    • Det har vært opp og ned etter dette. At jeg begynte å nærme meg gamle spor (les: lyst til å kaste opp) fikk meg heldigvis til å få opp øynene. Har hoppet av whole30 fordi det ble for mange regler/krav (som passer dårlig med et spiseforstyrret hode) men er ennå overbevist at paleo er veien videre.

  3. Dette er et par dager siden – hvordan går det med deg?

    Det er faktisk litt godt for meg å se at andre også faller utpå litt. Jeg har nettopp vært en uke på ferie, og jeg har ikke spist paleo. Nå er magen oppblåst og hodet susen. Men på mandag er det ny start igjen, må bare planlegge det godt i morgen.
    God helg 🙂

Legg igjen en kommentar

