unngå overspising

Er det en ting jeg har lært jeg prøver å lære meg er at jo mer jeg nekter meg selv å spise, jo lettere er det å overspise det senere. Får jeg lyst på sjokolade, eller blir tilbudt det, men nekter meg selv å spise det fordi det ikke er paleo (eller fordi det er mye kalorier i det for den saks skyld), vet jeg at jeg med stor sannsynlighet ender opp med å overspise sjokolade enten samme dag eller noen dager etter. Derfor prøver jeg å lære meg at det er bedre spise det jeg får lyst på i mindre mengder. Selv om det ikke er paleo.
Som i dag. Jeg har dårlig matlyst, eneste som fristet var is. Så da spiste jeg is. Rett fra boksen. Fordi det var det jeg hadde lyst på.

Legg igjen en kommentar

